Nowa Podstawa Programowa, poprzez zmianę w
programie nauczania, spowodowała m.in. wymianę podręczników szkolnych,
których koszt, niestety, w obecnych czasach spędza rodzicom sen z
powiek. Przybliżmy wobec tego, na czym ona będzie polegać, jaki jest
sens wymiany podręczników i jak będzie przebiegać Nowa Podstawa
Programowa.
Zaczęła obowiązywać w
2009/2010 w klasie pierwszej szkoły podstawowej i gimnazjum, no i co
roku, sukcesywnie zaczęła wchodzić do kolejnych etapów edukacji, czyli
2010/2011 klasy drugie, 2011/2012 klasy trzecie, 2012/2013 klasa czwarta
i pierwsza ponadgimnazjalna i dalej, klasy piąta i szósta, i kolejne
ponadgimnazjalne. Może też tak być, że NPP zostanie wcześniej
wprowadzona niż obowiązujące zmiany w danym roku, przypisane do
odpowiadającego sobie pułapu edukacji. Jednak, aby to miało miejsce,
dyrektor szkoły musi uzyskać pozytywną opinię rady pedagogicznej.
NPP ma mieć innowacyjny charakter, a jej
główne priorytety to zdobywanie wiedzy przy jednoczesnym rozwijaniu
umiejętności, kształtowanie odpowiednich postaw sprzyjających uczeniu
się w całym procesie edukacji dziecka. Szkoły mają kłaść nacisk na
praktyczne umiejętności, a nie encyklopedyczną wiedzę. NPP wprowadza
zasadę indywidualizacji nauki, czyli skoncentrowania na potrzebach i
umiejętnościach ucznia, a ocenianie ma służyć odnalezieniu mocnych stron
dziecka. NPP ma za zadanie wprowadzić możliwie łagodny i wystopniowany
sposób, dzięki któremu dziecko przejdzie z kształcenia całościowego w
przedmiotowy. NPP zawiera bardziej szczegółowe zmiany, jednak powyżej
przedstawione są uogólnienia, istotne z punktu widzenia rodzica.
Istotną sprawą, która wiąże się z wprowadzeniem NPP, jest wymiana podręczników szkolnych, które są na nowo opracowane według nowych wytycznych. Konsultacje wydawnictw z dydaktykami i nauczycielami mają na celu opracować podręczniki, które w sposób przyjazny i bezpieczny pomogą prowadzić naukę według NPP.
Istotną sprawą, która wiąże się z wprowadzeniem NPP, jest wymiana podręczników szkolnych, które są na nowo opracowane według nowych wytycznych. Konsultacje wydawnictw z dydaktykami i nauczycielami mają na celu opracować podręczniki, które w sposób przyjazny i bezpieczny pomogą prowadzić naukę według NPP.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz